skip to Main Content

Navigarea, cum testăm ușurința deplasării între diferite pagini?

Una dintre cele mai mari provocări experimentale de la SEO SERVICES PLUS a fost testarea unei mai bune navigări pe website. Fiind conștienți cât de importantă este navigarea, website-ul nostru a adăugat o serie de caracteristici în timp.

Pe măsură ce am adăugat funcții, le-am plasat în navigare, în locația care avea cel mai mult sens în acel moment. Acele adăugiri individuale întinse colectiv de-a lungul timpului, au dus la o navigare mare și greoaie.

A rezultat o sub-navigare în care utilizatorii noștri au putut găsi destinația de navigare corectă în mai puțin de 50% din timp. Este un indicator nu prea eficient pentru un website bine optimizat.

Așa cum ar face orice echipă responsabilă de creștere bazată pe datele calitative, am decis să ne îmbunătățim în mod imperios navigarea prin testare. Am întâmpinat rapid o serie de provocări.

Similar cu ceea ce am învățat cu rata de conversie, ne-am dat seama că măsurarea răspunsului utilizatorului la o modificare de navigare nu este întotdeauna simplă.

De exemplu, o scădere a duratei medii a vizitei ar putea fi pozitivă sau negativă. Ar putea fi negativă dacă utilizatorii întâmpină probleme la găsirea a ceea ce caută. O scădere ar putea fi totuși pozitivă dacă indică faptul că utilizatorii găsesc mai rapid ceea ce caută.

Dacă vă gândiți cum să abordați aceste provocări, este esențial să efectuați cercetări ale utilizatorilor pentru a construi ipoteze de calitate despre modul în care aceștia vă folosesc website-ul.

Odată ce aveți ipoteze despre utilizatori, există trei tipuri de teste de navigare pe care le puteți rula. Fiecare tip de test necesită un proces de gândire și tactici diferite pentru a răspunde ipotezei dvs.

3 tipuri de teste pentru a îmbunătăți navigarea

Există trei tipuri de teste pentru navigare. Fiecare din ele este important pentru că scoate în evidență diferite aspecte. În funcție de ipoteza dvs. de lucru și tipul de care dispuneți, puteți aplica unul sau mai multe tipuri de teste.

Iată care sunt cele 3 tipuri de teste pentru a vă îmbunătăți navigarea:

  • categorizarea. Care sunt categoriile potrivite la nivel înalt pe care utilizatorii le folosesc pentru a se gândi la website-ul dvs.?
  • arhitectura informațională. Odată ce ați setat aceste categorii, cum ar trebui organizate linkurile sub ele?
  • aspect și funcționalitate. Care este cel mai intuitiv mod prin care utilizatorii pot interacționa cu navigarea dvs.?

Mai jos, vom detalia provocările pentru fiecare tip de test și instrumentele din trusa de instrumente pentru a înțelege cum să vă adaptați mai bine website-ul la comportamentul utilizatorilor în fiecare categorie. Este posibil să găsiți și alte instrumente pentru fiecare tip de test.

Categorizarea

„Categorizarea” se referă la categoriile de nivel superior pe care le-ați putea avea pe website-ul dvs. Este greu de spus exact când trebuie să vă testați categorizarea de navigare. De cele mai multe ori o să întâlniți nevoia acestui lucru în feedbackul primit de la utilizatori.

Deși aceste categorii sunt simple, găsirea celor potrivite nu este. Desigur, paradoxul este că, deși îți cunoști website-ul mai bine decât oricine altcineva, acest fapt simplu te face de fapt ultima persoană care ar trebui să proiecteze navigarea.

Probabil că vă gândiți la website-ul dvs. în funcție de diferitele tipuri de funcționalități pe care le are.

Clientul dvs. gândește cu totul altceva. El vine pe website cu o anumită sarcină în minte.

Vor să descopere rapid cum să finalizeze acea sarcină. Sincer, nu le pasă dacă vă gândiți la caracteristica care îi ajută să îndeplinească acea sarcină ca funcție de „rețea” sau „instrument”.

Instrumentul nr. 1, sondaj de „sortare a cardurilor”. Un „sondaj de sortare a cardurilor” oferă utilizatorilor o listă cu toate linkurile dvs. de navigare. Le cere să le grupeze în categorii care au sens pentru ei.

Utilizatorii pot ajunge să aibă idei diferite despre ce se întâmplă cu ce, dar la final veți apărea cu 3-6 teme generale, pe care le puteți utiliza apoi pentru a crea categorii și a testa.

Instrumentul nr. 2, testarea A/B. După ce ați realizat un sondaj și ați creat o ipoteză cu privire la categoriile dvs. de nivel superior sunteți gata să implementați testul.

În mod obișnuit, se efectuează testul la un procent mic (~ 5%) din noii utilizatori. Se vor urmări pentru a vedea cum se compară reținerea lor cu grupul de control în timp.

Arhitectura informațională îmbunătățește navigarea

Odată ce ați creat categorii superioare, trebuie să vă dați seama care sunt legăturile sub care funcționează diferite elemente.

Amintiți-vă din nou că, utilizatorii dvs. au petrecut o fracțiune de timp pe website. Gândiți-vă la asta dintr-o perspectivă diferită față de a dvs.

Aceasta înseamnă că, înainte de a testa ceva, aveți nevoie ca clienții dvs. să vă spună ce cred ei.

Instrumentul nr. 1, sondajul Treejack. Este un instrument de cercetare a utilizatorilor care vă permite să înțelegeți cât de ușor este pentru utilizatori să găsească ceva pe website.

Cu ajutorul acestuia obțineți un raport complet despre ușurința cu care utilizatorii găsesc informații. De asemenea, este util pentru a vedea unele „impedimente” pentru o campanie SEO.

Efectuați un sondaj Treejack construind o arhitectură informațională, atribuind sarcini utilizatorilor dvs. și urmărind unde se îndreaptă pentru a finaliza sarcina.

În mod obișnuit elaborăm 2-4 arhitecturi de informații diferite, care au sens pentru noi. Apoi, le trimitem utilizatorilor noștri pentru a ne anunța pe care le preferă.

Răspunsurile la sondaj vă oferă apoi două date importante:

  • cât de des găsesc utilizatorii ceea ce caută în navigare;
  • cât de repede găsesc informația pe care o caută.

Instrumentul nr. 2, testarea A/B. După ce le-ați oferit utilizatorilor posibilitatea de a vă spune ce arhitectură informațională doresc, ar trebui să validați acest lucru cu un experiment. Valori care trebuie luate în considerare pentru a evalua succesul aici sunt:

  • timpul dintre prima trecere pe mouse și click (cât de repede pot găsi utilizatorii ceea ce caută);
  • rata de abandonare a paginii;
  • creșterea ratei de click la părți mai valoroase ale navigării sau părți ale navigării care au fost redenumite.

În acest fel, veți îmbunătăți navigarea și rata de conversie de pe website.

Aspect și funcționalitate

Piesa finală a puzzle-ului este obținerea funcționalității potrivite pentru a se completa cu utilizatorii dvs.

Aceasta este următoarea frontieră pentru orice afacere.

Vă detaliem modul în care intenționăm să abordăm această categorie. În lunile următoare, intenționăm să testăm noi funcționalități pentru a obține răspunsuri la întrebările de mai jos:

  • Este mai ușor să găsiți subiecte pe blog dacă navigarea noastră funcționează ca un „tag & filter” sau ca un sistem de navigație tradițional?
  • Ar trebui ca sub-navigarea să se extindă atunci când un utilizator trece cu mouse-ul sau dă click?
  • Care este numărul optim de „niveluri” pe care ar trebui să le aibă navigarea?
  • Realizarea unei căutări mai proeminente îi ajută pe utilizatori să găsească ceea ce caută mai repede decât navigarea?

După ce găsim răspunsurile la aceste întrebări trebuie să modificăm efectiv aspectele care ridică probleme pentru utilizatori. În acest fel, nu doar că vom avea un website cu trafic organic în creștere, dar vom livra și un produs eficient modelat chiar de utilizatori. Este ingredientul secret pentru orice tip de website.

Gând final

După cum bine puteți observa, aceste aspecte țin în mare parte de UX design. Experiența utilizatorilor este criteriul care delimitează un website frecventat față de unul care încă se luptă să atragă utilizatori.

Toate eforturile dvs. vor fi mai eficiente dacă veți implementa aceste măsurători încă din faza de proiectare a website-ului.

Aceste aspecte sunt relevante atât pentru un website de afaceri, cât și pentru un magazin online. Punctul final în care aceste măsurători își vor dovedi eficiența este atingerea rezultatelor pe care le-ți țintit prin obiective.

Dacă doriți un website bine proiectat, modelat pentru utilizatori, nu ezitați să cereți o ofertă personalizată scriindu-ne pe adresa noastră de contact.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back To Top
Search