skip to Main Content

Landing page, cum să optimizăm o pagină mobilă care convertește?

Ați avut vreodată nevoie să „ciupiți și să măriți” pentru a redimensiona conținutul în timp ce navigați online pe telefon? Dacă pentru a citi un articol de blog este „acceptabil”, atunci când ajungem pe un landing page și eventual dorim să facem o comandă la un produs, poate deveni chiar enervant.

Probabil că ați ajuns pe o pagină web care nu este optimizată pentru mobil și ați plecat rapid. Este o experiență frustrantă și dezamăgitoare.

Textul este greu de citit, imaginile sunt greu de accesat, iar butoanele și linkurile sunt aproape imposibile într-o experiență neoptimizată.

Acum, gândiți-vă la website-ul dvs. Imaginați-vă că cineva ajunge pe o pagină de pe website-ul dvs. doar pentru a-și da seama că nu este optimizată pentru mobil. Este puțin probabil ca utilizatorul să rămână mult timp pe website-ul dvs., darămite să cumpere ceva. Acest lucru face crucial pentru dvs. să vă optimizați paginile de destinație pentru conversii.

Un landing page este o pagină de destinație creată special cu anumite obiective concrete. Acestea pot fi abonarea la un newsletter, efectuarea unei achiziții, descărcarea unui e-book sau orice alt aspect important pentru afacerea dvs. În esență, este un instrument din canalul dvs. de vânzări.

Motive pentru a optimiza landing page pentru mobil

Statista raportează că au existat peste 120 de milioane de cumpărători de telefoane mobile doar în SUA în 2015. Până în 2023, acest număr va crește semnificativ. De fapt, este o tendință pentru majoritatea țărilor. Și este de înțeles când telefoanele devin tot mai performante.

Într-un studiu IAcquire and Survey Monkey asupra comportamentului cumpărătorilor de telefonie mobilă, au descoperit următoarele:

  • 70% din căutările mobile au ca rezultat o conversie pe un website în doar o oră;
  • 40% dintre utilizatori vor alege un alt rezultat dacă prima lor alegere nu este compatibilă cu dispozitivele mobile.

Vizitatorii dvs. știu că au de ales, așa că nu ar ezita să plece de pe website-ul dvs. dacă nu le oferă o experiență plăcută și utilă. Concurența în mediul online este de multe ori decisă anume de acest aspect.

Recomandări pentru a crea un landing page cu conversie ridicată

Datele de mai sus sugerează că nu vă puteți permite să ignorați optimizarea paginii de destinație pentru dispozitivele mobile. Deci, cum anume vă optimizați pagina de destinație pentru dispozitivele mobile pentru conversii?

Ați putea începe cu elementele de bază implementate de experți în lumea marketingului digital. Aruncați o privire la recomandările de mai jos. Încercați să țineți cont de cât mai multe dintre ele.

Optimizați viteza de încărcare a paginii

Paginile cu încărcare lentă pot plictisi cu ușurință utilizatorii. Vreți să le atrageți atenția instantaneu cu ofertele pe care le aveți. Așadar, va trebui să reduceți timpul necesar pentru încărcarea paginii dvs. de destinație. În special când este accesată de pe un dispozitiv mobil.

Chiar și o întârziere de o secundă ar putea avea un impact negativ grav asupra conversiilor dvs. de pe dispozitive mobile.

Acest lucru este clar dovedit într-un studiu de caz realizat de Soasta. În studiu, paginile cu o viteză medie de încărcare de 2,4 secunde au avut o rată de conversie de 1,9%.

Aceasta este o rată respectabilă, având în vedere faptul că rata de conversie pe desktop este în medie de 2-3%. Paginile care se încarcă cu o secundă mai lent au înregistrat o scădere cu 27% a conversiilor.

Există mai multe moduri de a crește viteza paginii dvs. Puteți începe prin optimizarea imaginilor, ceea ce înseamnă scalarea acestora la dimensiunea potrivită, astfel încât să nu vă încetinească pagina. De asemenea, este posibil să vă reduceți fișierele HTML și CSS activând compresia, care poate reduce dimensiunea acestora cu 50-70%.

Flash și alte plugin-uri pot încetini viteza de încărcare a paginii într-o măsură semnificativă. Uneori, aceste elemente pot fi chiar incompatibile cu dispozitivul unui utilizator, deci ar trebui să vă abțineți de la a le folosi cu orice preț.

Minimizează distragerea atenției

Indiferent dacă creați un landing page pentru mobil sau desktop, este ușor să vă lăsați copleșit cu imagini și text. S-ar putea să sfârșiți prin a umple fiecare pixel de spațiu alb cu distrageri.

Când se întâmplă atât de multe lucruri, s-ar putea să ajungeți să alungați potențialii clienți. Întreaga atenție ar trebui să fie pe butonul și titlul CTA, așa că păstrați-l minim. Paginile cu imagini mari ar putea avea, de asemenea, mai mult timp pentru încărcare, ceea ce o transformă într-un alt dezavantaj.

Folosiți un design îngrijit și minimalist. Trebuie să existe suficient spațiu între text, imagini și alte elemente.

Titlul trebuie să fie convingător, iar apelul la acțiune trebuie evidențiat clar în pagină. Vizitatorii trebuie și știe exact ce trebuie să facă când ajung pe un lading page.

Scrieți un titlu puternic și scurt

Știți deja că titlurile de pe o pagină de destinație ar trebui să fie scurte. Cu paginile de destinație pentru dispozitivele mobile, trebuie să vă păstrați titlurile într-o formă mai cizelată.

Dacă este posibil, încercați să le faceți în jur de cinci – șase cuvinte sau chiar mai puțin. Dacă ați scris deja o schiță, aruncați o a doua sau chiar o a treia privire aspra ei. Decupați orice cuvinte inutile, cum ar fi descrierile produselor. Puteți accesa detaliile produsului dvs. mai târziu.

Tot ce trebuie să faceți prin titlul unui landing page este să oferiți vizitatorului o idee despre ceea ce face produsul dvs. Ulterior, în text, puteți însera un link de trimite către descrierea tehnică a produsului.

Faceți numărul dvs. de telefon accesibil

Ce fac utilizatorii dacă au întrebări despre produsul sau serviciul dvs.? Vor avea nevoie de un număr de telefon pentru a vă contacta.

Este o problemă să copiați un număr de telefon de pe un website și să comutați constant între un browser și o tastatură. Când creați o pagină de destinație, trebuie să subliniați comoditatea și utilitatea.

Faceți ca vizitatorii să vă contacteze mai comod, dând click pe numărul dvs. de telefon. Deși adăugarea unui hyperlink pe care se poate da click ar putea ajuta, este totuși ușor să dați click greșit pe o linie de text.

Încercați să vă proiectați numărul de contact sub forma unui buton, care va adăuga o umplutură suplimentară în jurul elementului care poate fi făcut click. Atunci când vizitator va accesa butonul, numărul dvs. de telefon va putea fi folosit fără a fi copiat. Un aspect minor, dar care poate crește rata de conversie.

Optimizați apelul la acțiune (CTA)

Păstrați apelul la acțiune scurt și clar, fără a-și pierde convingerea. În mod ideal, ar trebui să fie unul dintre primele lucruri pe care vizitatorii le văd atunci când ajung pe un landing page împreună cu titlul dvs.

Deși vizibilitatea ar trebui să fie o prioritate, asigurați-vă că textul unui CTA le spune clar vizitatorilor ce trebuie să facă. Dacă singurul scop al paginii dvs. de destinație este conversia, concentrați-vă pe un text convingător și clar.

Un landing page are nevoie de testare frecventă

Cum știți dacă modificările aduse paginilor dvs. de destinație funcționează și pe care dintre ele ar trebui să le păstrați? Rularea unui test A/B sau a unui test multivariat este o parte esențială a construirii unei pagini de destinație de succes.

Compararea diferitelor versiuni ale paginii dvs. de destinație vă va ajuta să înțelegeți ce funcționează și ce nu pentru publicul dvs. unic. Nu fiecare modificare va avea un impact pozitiv. Poate că textul dvs. CTA nu aduce impactul la care vă așteptați. Testarea vă oferă posibilitatea de a încerca alte modificări care ar putea avea un impact pozitiv asupra obiectivului dvs. pentru pagină.

Experimentați cu plasarea butonului CTA, fonturi, culori și designul general al paginii dvs. de destinație.

Acesta este cel mai eficient mod de a-l optimiza pe deplin și de a crește conversiile.

Concluzie

Pagina dvs. de destinație este deja optimizată pentru conversii? Dacă nu, profitați la maximum de recomandările date mai sus și urmăriți creșterea conversiilor. Aveți vreun sfat de adăugat la această listă?

Simțiți-vă liber să completați acest articol în secțiunea de comentarii.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back To Top
Search