skip to Main Content

Eficiența operațională, cât de important este pentru afacere?

Eficiența operațională este definită ca fiind capacitatea unei entități comerciale de a furniza produse și servicii în mod rentabil, asigurând în același timp o calitate înaltă. De asemenea, este descrisă ca raportul dintre ieșiri și intrări pentru a rula operațiunile zilnice.

În esență, eficiența operațională este dată de nivelul de cash flow. Modul în care circulă banii într-o afacere va defini în cele din urmă capacitatea de a derula anumite activități și operațiuni de afaceri.

Când eficiența operațională se îmbunătățește, rezultă automat o îmbunătățire a raportului dintre ieșiri și intrări. Intrările includ capitalul, munca și materia primă, în timp ce ieșirile includ loialitatea clienților, rentabilitatea investiției, bunurile pe stoc etc.

Cum putem înțelege eficiența operațională?

Eficiența operațională este o măsură puternică care este utilizată pentru a evalua eficiența profitului câștigat în locul costurilor operaționale.

Pe piețele de investiții, aceasta se învârte în jurul costurilor de tranzacție asociate investiției.

Eficiența operațională asigură faptul că afacerea este capabilă să producă, să proceseze și să livreze bunuri către clienți.

Se realizează prin minimizarea deșeurilor și a șomajului, utilizând în același timp tehnologia, forța de muncă, resursele și procesele de afaceri. Costul redus permite marje de profit mai mari și mai mult succes pe piețele competitive.

Eficiența operațională este mărită prin intermediul economiilor de scară (scalabile). O piață este eficientă din punct de vedere operațional atunci când participanții pot primi servicii și pot efectua tranzacții la un preț corect.

În calitate de proprietar al unei entități comerciale, o persoană dorește să ofere clienților săi cea mai bună experiență, astfel încât să poată genera venituri maxime.

De asemenea, trebuie să păstrați prețul de cost scăzut fără a oferi un produs sub-standard. Aici ia naștere conceptul de eficiență a funcționării. Aceasta ajută la obținerea unui avantaj competitiv devenind mai productiv și obținând profituri mai bune fără a compromite calitatea.

O valoare importantă în mediul de afaceri

Această valoare este utilizată în întreaga lume de către organizații recunoscute pentru a măsura ieșirile din fiecare unitate de producție.

Conceptul ajută la îmbunătățirea proceselor, astfel încât să se poată oferi servicii consistente. Scopul este de a vă atinge obiectivul de afaceri, simplificând operațiunile.

Acest lucru se face pentru a minimiza cheltuielile inutile și pentru a livra produse de calitate la un interval de preț mai bun.

Când vă maximizați eficiența operațională, vă puteți maximiza simultan profiturile, puteți obține un avantaj competitiv, vă puteți consolida valoarea mărcii și puteți oferi un serviciu mai mare pentru clienți.

Este necesar pentru succesul unei entități de afaceri. Ajută la automatizarea sarcinilor dificile, economisește timp și minimizează costurile.

Datorită acestei optimizări a operațiunilor, se înregistrează o creștere constantă și a profitabilității dintr-o organizație.

Măsurarea eficienței operaționale va ajuta compania să stabilească dacă folosește cantitatea corectă de resurse pentru a furniza activitatea, serviciul sau produsul corect la un preț competitiv.

Amintiți-vă, eficiența operațională înseamnă, de asemenea, menținerea calității și păstrarea clienților. Deși, pentru a menține clienții actuali veți avea nevoie de activități complexe de marketing, promovare web și publicitate PPC. Recunoașterea brandului este un obiectiv pe termen lung.

Recomandări pentru a creștere eficiența operațională

Următoarele recomandări vă pot ajuta afacerea să crească eficiența operațională, să îmbunătățească satisfacția clienților, să reducă costurile și să rămână competitivă.

Deși implementarea unor măsuri poate varia în funcție de mărimea afacerii și punctele de lucru, optimizarea proceselor trebuie să fie o prioritate continuă. Am văzut în alte articole pe blog că mediul de afaceri este foarte schimbător. Prin urmare, optimizarea operațională trebuie să fie continuă în timp.

Când doriți să creșteți eficiența operațională puteți avea în vedere următoarele recomandări:

  • creați o infrastructură consistentă și sigură pentru a obține un avantaj competitiv față de rivali;
  • folosiți cele mai noi tehnologii în avantajul dvs. pentru creșterea eficienței operaționale. Asigurați-vă că angajații pot comunica cu oricine în caz de nevoie;
  • canalele de comunicare deschise facilitează eficiența operațională;
  • livrați oriunde și oricând și rămâneți conectat cu clienții dvs., inclusiv pe social media;
  • implementați unele strategii de marketing eficiente cu planuri de acțiune concrete;
  • cumpărați materia primă în vrac pentru a obține unele reduceri. Pentru cantități industriale mari și constante o reducere contractuală de 5% poate fi extrem de utilă;
  • implementați programe de stimulare pentru angajați pentru retenția acestora;
  • dezvoltați procese de afaceri eficiente pentru a îndeplini diferite cerințe și nevoi care există pe piață;
  • colaborarea interactivă dintre clienți, furnizori, parteneri și angajați este o modalitate garantată de a spori eficiența operațională;
  • interacționați cu clienții în mod regulat pentru a obține cunoștințele necesare care vă vor fi de ajutor în creșterea eficienței operaționale;
  • minimizați timpul de călătorie inutil, deoarece puteți utiliza acest timp participând la întâlniri prin Skype și alte aplicații;
  • dacă este necesar, externalizați unele sarcini, mai ales dacă credeți că decizia se va dovedi benefică pentru companie;
  • elaborați planuri pe termen lung pentru a evita întreruperile inutile în timpul operațiunilor zilnice.

Concluzii

O afacere funcționează într-un mediu mai extins decât propria entitate unitară. Dacă ne este permisă analogia, o companie este ca un individ raporta la societate. Există o sumedenie de factori care pot influența decizii și comportamente.

Dacă în cazul individului, obiectivul principal este îmbunătățirea standardelor de viață, pentru o afacere obiectivul principal este profitul.

Marja de profit poate fi îmbunătățită prin mai multe mijloace. Reducerea costurilor și optimizarea eficienței operaționale sunt două mijloace foarte eficiente.

Evident, o companie solidă nu trebuie să se axeze exclusiv pe aceste două mijloace. De exemplu, reducerea costurilor prin diminuarea numărului de angajați poate fi o soluție, dar trebuie să vedem și efectele unei asemenea decizii. Dacă nu am automatizat în loc procesele, un efect colateral este scăderea productivității.

În aceste condiții, eficiența operațională devine o acțiune de „cizelare” a proceselor fără a face rabat de calitatea produselor pe care afacere le oferă. O mică reducere a calității poate fi percepută negativ de către consumatori, care sunt tot mai selectivi în ultimii ani.

Eficiența operațională poate fi implementată atât în cadrul afacerilor tradiționale, cât și în cazul celor online. De exemplu, un magazin online, prin eficiența operațională poate identifica „punctele sensibile” care pot fi optimizate. Acestea pot fi costuri legate de transport, furnizori, marketing, SEO etc.

Ce părere aveți, eficiența operațională este un concept important pentru o afacere? Așteptăm părerile dvs. pentru completarea acestui articol în secțiunea de comentarii sau pe adresa noastră de contact.

This Post Has 0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back To Top
Search