CMS, care este alegerea potrivită pentru un succes în optimizare SEO

CMS, care este alegerea potrivită pentru un succes în optimizare SEO. Sistemele de gestionare a conținutului sunt o binecuvântare pentru utilizatori.

Este posibil să nu aveți cunoștințe tehnice avansate. Grație unui CMS, veți putea publica și actualiza cu ușurință conținut pe website-ul dvs. Totuși, ușurința de utilizare nu este singurul lucru de care trebuie să țineți cont.

Doriți ca website-ul dvs. să ajungă în top 10 Google? Este important să alegeți un CMS cu optimizare SEO în gând.

În acest articol de pe blog vom descoperi care este cel mai bun CMS pentru SEO. De asemenea, vom vedea care sunt platformele populare mai bune decât altele.

Ținta o reprezintă website-urile care se bazează în mare parte pe traficul organic. Să trecem la întocmirea listei de verificare a funcțiilor pe care ar trebui să le aibă un CMS, prietenos SEO.

Ce caracteristici CMS contează pentru optimizare SEO

În general, se crede că Google folosește peste 200 de factori de clasare. Factorii ce au legătură cu performanța tehnică a website-ului și elementele HTML sunt legați de CMS.

Google ar trebui să poată accesa cu ușurință paginile website-ului dvs. Să înțeleagă despre ce este vorba și să lege cuvintele cheie înrudite. Prin urmare, marcarea HTML corespunzătoare este o necesitate absolută.

În plus, există multe alte funcții CMS care contează pentru diverse servicii SEO. Unele dintre ele sunt cruciale, în timp ce altele sunt ok dacă le aveți.

Elemente de pagină pe care ar trebui să le puteți configura

Să începem cu elementele de pagină cu care vă ocupați de fiecare dată când creați una nouă. Acestea sunt URL-ul paginii, titlul și descrierea meta, etichetele de imagine și subtitlurile.

Utilizarea corectă a acestora este esențială pentru a obține o pagină care se clasifică bine în căutare. Și iată de ce:

  • URL-urile spun motoarelor de căutare și utilizatorilor despre ce este vorba pe o pagină. Pentru optimizare SEO este mai bine să aveți URL-uri elegante și ușor de citit de către oameni;
  • titlurile și descrierile meta sunt ceea ce utilizatorii văd în SERP. Decid în continuare dacă un website merită un click;
  • dacă imaginea nu reușește să se încarce, utilizatorii vor vedea o etichetă alt pentru imagine. De asemenea, Google folosește etichete alt pentru a da sens unei imagini. Este de ajutor și pentru a o promova în căutarea de imagini. În plus, și persoanele cu deficiențe de vedere se bazează pe etichetele alt;
  • subtitlurile ajută atât utilizatorii cât și Google să parcurgă textul cu ușurință.

Cu un CMS compatibil cu SEO, ar trebui să puteți adăuga și/sau modifica elementele menționate mai sus. Un CMS bun vă va solicita să reglați lungimea meta tag-ului sau să adăugați mai multe subtitluri.

Problemele tehnice care trebuie să fie ținute sub control în CMS

Acum, să trecem la detaliile tehnice care influențează clasamentul dvs. Fără nicio ezitare, putem pune viteza paginii în partea de sus a listei.

Un website cu încărcare lentă va afecta clasamentul dvs., iar CMS-ul poate fi cel care este de vină. Un cod bine scris și imagini optimizate sunt cei mai buni prieteni ai dvs. aici. Pe de altă parte, un cod „umflat” trebuie evitat cu orice preț.

Începând cu 2018, factorul de clasare al vitezei se aplică și căutării mobile.

Vorbind despre dispozitivele mobile, un CMS bun ar trebui să ofere un web design eficient. Google încurajează webmasterii să-și optimizeze website-urile pentru mobil de ani de zile.

Căutarea mobilă este în continuă creștere și prima indexare mobilă este în plină desfășurare. Nu aveți altă cale decât să optimizați în acest sens.

Un alt lucru de care să vă faceți griji este conținutul duplicat. Mai multe adrese URL ale website-ului conduc la pagini ce arată identic sau sunt foarte similare. Ar trebuie să fie doar o preocupare minoră.

Cum se abordează problema duplicatelor

Dacă aveți multe URL-uri de acest fel, puteți fi afectat de algoritmul Panda. Pentru a corecta, un CMS ar trebui să vă permită să marcați adresa URL originală cu o etichetă „canonică”.

Motoarele de căutare vor ști ce adresă URL trebuie clasată.

Uneori nu este necesară păstrarea unui duplicat, acesta putând fi eliminat pur și simplu. În acest caz, va trebui să utilizați redirecționarea 301. Configurarea redirecționărilor este ușoară cu unele CMS-uri și mai complicată cu altele.

În cele din urmă, puteți rezolva problema conținutului duplicat din bud. Nu lăsați indexarea motorului de căutare să se dubleze, în primul rând. Blocați adresele URL pentru crawler-uri printr-un fișier robots.txt.

Aici ascundeți de motoarele de căutare toate paginile care trebuie ascunse, nu doar cele duplicate. Un CMS bun vă va permite să generați și să reglați cu ușurință un fișier robots.txt. Folosiți și un sitemap XML.

Acesta din urmă ajută Google să găsească toate paginile care trebuie găsite.

Ce au de oferit CMS-urile majore

Acum, să aruncăm o privire asupra celor mai populare CMS-uri. Acoperim setul de servicii care vine din instalarea implicită. Nu le uităm nici pe cele disponibile cu plugin-uri/extensii.

În cazul în care unele funcții CMS vă pot afecta optimizarea SEO, o să punctăm și acest amănunt.

WordPress poate fi orice website doriți să fie

WordPress a început ca o platformă de blog-uri open-source. Dar datorită miilor de teme și plugin-uri poate fi acum o variantă optimă pentru diverse website-uri. De la cele de magazine online până la rezervări de oferte servicii SEO.

CMS domină piața, cu peste 30% din toate website-urile alimentate de WordPress. Milioane de utilizatori care îl aleg fac acest lucru dintr-un motiv. Iar SEO face parte, cu siguranță, din aceste motive.

Se crede că WordPress vine automat SEO friendly. Cu instalarea implicită, puteți seta URL-uri personalizate, rubrici adecvate și etichete de imagini. WordPress se referă la pluginuri, așa că veți avea nevoie de unele pentru SEO decent.

Plugin-ul SEO Yoast este cel mai popular plugin WordPress până în prezent. Veți obține controlul asupra meta tag-urilor și a tot felul de elemente tehnice.

Yoast va face ușor să setați URL-uri canonice, să creați redirecționări 301 sau să reglați sitemap-ul XML. Poate genera un fișier robots.txt pentru dvs.

Acest singur plugin și funcțiile standard SEO WordPress acoperă majoritatea punctelor din lista de verificare. Pentru a avea grijă de restul, va trebui să instalați mai multe plugin-uri.

Broken Link Checker și W3 Total Cache

Vă recomandăm să instalați cel puțin două în plus față de Yoast: Broken Link Checker și W3 Total Cache. Primul nume vorbește de la sine. Cel de-al doilea plugin vă va ajuta să accelerați website-ul prin memorarea în cache a paginilor.

Este demn de remarcat faptul că WordPress permite o viteză rapidă de încărcare a paginii. Nu încurcați plugin-urile, temele și codul personalizat. Chiar dacă utilizați teme și plugin-uri cu înțelepciune, memoria cache a paginilor este încă o practică bună.

Acum, temele prietenoase cu mobilul sunt ultimul punct din lista noastră de verificare. Și încă o dată, WordPress o bifează cu succes. În prezent, WordPress acceptă doar teme optimizate pentru mobil. Dacă se întâmplă să alegeți teme mai vechi, totul va fi bine datorită plugin-urilor.

În general, se pare că WordPress are de toate. Și totuși, și alte CMS-uri au fanii lor dedicați. Să vedem ce au de oferit în plus față de WordPress.

Joomla – o alternativă la WordPress

Joomla este al doilea cel mai popular CMS. La fel ca WordPress, este open-source și gratuit. Joomla se bazează, de asemenea, pe teme și plugin-uri. Cu toate acestea, sunt și anumite șabloane și extensii în această platformă.

O altă diferență este că Joomla nu e la fel de intuitiv și ușor de utilizat ca WordPress. Astfel, nu este o alegere atât de bună pentru începători. Cu toate acestea, este mai versatil.

Joomla este excelent pentru website-urile mai mari, cu numeroase meniuri, secțiuni și categorii. Permite organizarea corectă a conținutului website-ului, fără extensii. Cu Joomla, puteți utiliza diferite setări de șabloane sau chiar șabloane diferite pe website.

La instalare, Joomla nu este chiar atât de SEO-friendly.

Veți putea să setați titluri adecvate cu un singur click și să adăugați descrierile meta cu câteva click-uri. În același timp, va trebui să aveți de-a face cu URL-uri neinteligibile, dinamic generate.

De asemenea, puteți să vă confruntați și cu un conținut duplicat sau imagini neindexate. Fișierul robots.txt generat de Joomla recomandă motoarelor de căutare să nu indexeze folder-ul de imagini.

Va trebui să editați manual fișierul pentru a remedia această problemă.

Doriți să activați adresele URL prietenoase cu motoarele de căutare? Puteți regla setările Joomla sau să instalați o extensie. Dacă decideți să o remediați manual, nu uitați că procedura este destul de complicată. Implică unele codări.

Extensiile necesare pentru funcționarea eficientă a acestui CMS

Alternativ, puteți utiliza extensia sh404SEF. Poate ajuta să transforme URL-uri în unele SEO-friendly. De asemenea, poate crea descrieri meta, titluri, etichete canonice și să creeze redirecționări.

Veți avea nevoie de extensii separate pentru adăugarea etichetelor alt și a crea un sitemap XML. Veți găsi multe dintre acestea în magazinul oficial al Joomla. Unele extensii oferă totuși mai multe funcții decât altele.

Extensia SEOFLI, de exemplu, generează automat etichete alt.

Fiind unul dintre liderii pieței, Joomla este rapid. Puteți activa cache-ul fără a instala vreo extensie. De asemenea, nu vă va fi greu să optimizați Joomla pentru mobil. Majoritatea șabloanelor sunt prietenoase pentru smartphone-uri.

Pentru cele care nu sunt, puteți utiliza extensii speciale.

Drupal – o soluție avansată din punct de vedere tehnic pentru website-uri mari

Drupal este ultimul dintre cei trei mari actori din lumea CMS. Este mult înaintea Joomla și WordPress când vine vorba de scalabilitate și securitate. Cu toate acestea, nu este foarte ușor de utilizat.

De fapt, probabil că nu veți găsi cu ușurință drum în jurul Drupal-ului, decât dacă sunteți dezvoltator. Totuși, Drupal este o potrivire excelentă pentru website-uri mari. Ne referim la cele care trebuie să ocupe mii de pagini și utilizatori.

O mulțime de funcții excelente sunt disponibile cu ușurință pe Drupal prin intermediul modulelor. Pe de altă parte, în WordPress trebuie să faceți unele codări pentru a obține aceleași funcții.

Din perspectiva unor servicii SEO, Drupal este la fel de bun ca WordPress.

Cu profilul standard de instalare veți putea să formatați texte cu titluri și să adăugați alt imagine. Cu cea mai recentă ediție Drupal 8, alt text-ul în câmpurile de imagine este obligatoriu implicit. Nu veți putea publica un articol dacă nu ați adăugat etichetele alt.

De asemenea, ultima actualizare Drupal acceptă adrese URL curate. Va trebui să instalați modulul Rewrite și să configurați server-ul pentru ca acesta să funcționeze. Procesul este similar cu cel de la Joomla.

Ultimul lucru pe care îl aveți din start este un fișier robots.txt generat automat.

Modulele Drupal de care aveți nevoie în activitatea dvs.

În afară de asta, Drupal are un modul separat pentru fiecare caracteristică SEO care contează. Veți avea nevoie de cineva cu experiență pentru ca toate modulele să funcționeze împreună. Dar dacă mergeți cu Drupal, oricum va trebui să angajați un dezvoltator.

Modulul Metatag va avea grijă de etichetele de titlu, descrieri meta și tag-uri canonice. Apoi, există modulul Pathauto care va genera automat URL-uri prietenoase pentru SEO.

De asemenea, veți avea nevoie de modulele Redirect, Simple XML sitemap și Accelerated Mobile Pages (AMP). Ultima va face ca versiunea mobilă a website-ului dvs. să se încarce incredibil de rapid.

Punerea sa în aplicare este destul de complicată.

Ar trebui să menționăm aici că o să vă descurcați chiar și fără modulul AMP. Drupal 8 folosește în mod implicit metodologia de web design responsive. Drupal este, de asemenea, destul de rapid. Puteți folosi API-ul Cache și modulul Image Optimize pentru încărcarea și mai rapidă a website-ului.

După cum puteți vedea, Drupal are totul pentru a crea un website SEO-friendly. Oferă funcționalități cu adevărat avansate. Totuși, configurația sa complexă îi sperie adesea pe utilizatori.

Magento – un CMS de comerț electronic personalizabil pentru utilizatorii experimentați în tehnologie

Lansat în 2008, Magento a fost cel mai important CMS de comerț electronic. Asta, înainte de a intra în joc plugin-ul WooCommerce WordPress. La fel ca Drupal, Magento a fost adaptat dezvoltatorilor.

Nu veți putea să-l configurați corect fără cel puțin câteva cunoștințe de bază despre codificare. Doriți ca magazinul dvs. să crească? Setul robust de funcții Magento și un nivel ridicat de personalizare sunt ceea ce aveți nevoie.

Puteți transforma website-ul dvs. într-o centrală de comerț electronic.

În 2015 a fost lansat un Magento 2 mult mai prietenos cu optimizarea SEO. Funcționalitatea ei acoperă întreaga noastră listă de verificare. Desigur, Magento are cota sa corectă de extensii SEO care vă vor facilita lucrurile.

Cu toate acestea, puteți desfășura diveresele activități și fără ele.

Ajustările necesare prin intermediul configurărilor

Puteți ajusta o mulțime de lucruri sub setări care se numesc Configuration în Magento. Aici veți activa adresele URL curate. Tot aici puteți alege setarea potrivită pentru etichetele canonice spre a elimina duplicatele.

Puteți activa fișierele de memorie în cache și îmbinarea fișierelor CSS și JS.

Pentru a crea o redirecționare în Magento trebuie să accesați secțiunea URL Rewrite din fila Marketing. Redirecționările 301 și 302 sunt disponibile aici.

Toate meta tag-urile necesare sunt la doar câteva click-uri. Puteți adăuga ușor etichete de titlu și descrieri meta în paginile de produse și conținut. De asemenea, și etichete alt pentru imagini.

În plus, puteți evidenția conținutul cu subtitluri H1-H6 pe website-ul dvs. Singura problemă e că, în mod implicit, logo-ul website-ului e marcat cu etichetă pe întregul website. Acest lucru poate fi modificat doar prin codare.

De asemenea, Magento poate genera sitemap XML pentru dvs. și veți putea să o editați în fila Configurare. Puteți ajusta setările fișierului robots.txt în orice moment.

În cele din urmă, să trecem la optimizarea mobilă. Magento 2 a fost proiectat cu o abordare centrată pe optimizarea mobilă. Prin urmare, temele sale implicite Blank și Luma vin cu un design receptiv.

S-ar putea să aveți impresia că Magento este cel mai bun CMS de comerț electronic pentru SEO. Amintiți-vă că o mulțime de probleme din Magento pot fi soluționate doar prin codare.

Chiar dacă Magento 2 a devenit mai ușor de utilizat, nu este încă atât de intuitiv ca WordPress sau Shopify. Cel din urmă este un alt CMS popular de comerț electronic pe care am dori să îl prezentăm.

Shopify – o platformă de e-commerce extrem de intuitivă

Spre deosebire de toate platformele acoperite mai sus, Shopify este un CMS comercial. Shopify a fost inițial conceput ca un magazin online CMS. Astfel, are o mulțime de funcții de comerț electronic încorporate.

Deși nu este la fel de puternic ca Magento, este mult mai ușor de utilizat. În același timp, pentru a personaliza pe larg Shopify, va trebui să efectuați unele codări. Limbajul de codificare al lui Shopify este numit Liquid.

Din punct de vedere SEO, Shopify este destul de bun, dar nu la fel de bun ca Magento.

Caracteristicile versiunii implicite a acestui CMS

Cu versiunea implicită veți putea adăuga meta tag-uri, etichete alt și H1-H6. De asemenea, puteți personaliza URL-uri, dar nu și prefixurile de tip conținut. Fiecare adresă URL din Shopify indică dacă pagina aparține unei anumite categorii.

De exemplu, colecții, produse, pagini sau blog-uri, neexistând vreo modalitate de schimbare. Deși nu e o problemă deosebită, nu este foarte eficient în ceea ce privește optimizarea SEO.

În plus, ori de câte ori decideți să editați adresa URL a unei pagini existente, puteți crea o redirecționare. Bifați doar caseta relevantă. Astfel, Shopify nu vă va permite să uitați să configurați o redirecționare și să obțineți o pagină 404.

Trebuie să creați o redirecționare din orice alt motiv în afară de schimbarea numelui URL? Nu va fi greu să o faceți. Trebuie doar să vă amintiți că Shopify are redirecționări sub fila Navigare. Ceea ce, sincer vorbind, nu are prea mult sens pentru noi.

În ceea ce privește etichetele canonice, Shopify le generează automat, ceea ce e excelent. Cu toate acestea, etichetele autogenerate nu vor indica întotdeauna adresa URL potrivită. Va trebui să editați manual codul pentru a-l rectifica.

Shopify generează automat sitemap XML și un fișier robots.txt pentru dvs. Veți avea probleme și cu acestea două. Ideea este că obțineți puțin control asupra conținutului celor două fișiere.

Nu puteți elimina nicio regulă din fișierul robots.txt, deși puteți adăuga altele suplimentare. Pentru a avea șansa de a edita sitemap XML, va trebui să instalați o aplicație plătită.

Viteza de încărcare și optimizarea pentru telefoanele mobile

Acum, să vorbim despre viteza de încărcare și optimizarea mobilă. Ca soluție găzduită care folosește tehnologia CND, Shopify este foarte rapidă. În același timp, infrastructura platformei nu permite utilizarea cache-ului browser-ului.

În legătură cu optimizarea mobilă, Shopify acceptă doar teme ce reacționează rapid.

Shopify a încercat din greu să le permită utilizatorilor să gestioneze cu ușurință o mulțime de probleme SEO. Cu toate acestea, lucrurile nu vor funcționa întotdeauna corect cu această platformă.

Avem un câștigător?

Când vine vorba de succesul website-ului SEO, un CMS îl poate face sau îl poate sparge. Dar care CMS este cel mai bun pentru optimizare SEO? Răspunsul este unul singur.

Toate CMS-urile pe care le-am prezentat pot fi cu adevărat prietenoase cu SEO. Va trebui mai întâi să configurați corect lucrurile. Va fi mai ușor cu unele CMS-uri și mai greu cu altele. Dar mai ușor nu înseamnă întotdeauna mai bine.

Pentru a obține un website bine organizat, uneori trebuie doar o soluție mai avansată.

Desigur, cu sute de CMS-uri disponibile pe piață, unele dintre ele nu vor fi deloc prietenoase cu SEO. Platforme mai puțin cunoscute par a fi alegerea perfectă pentru dvs.? Asigurați-vă că au toate funcțiile pe care le-am evidențiat în acest articol.

Pentru a avea un website optimizat în mod eficient, nu uitați nici de un audit SEO. SEO Business vă pune la dispoziție toate datele de care aveți nevoie! Nu ezitați să intrați în contact cu noi!

Ce CMS utilizați? Ați încercat să-l faceți cât mai prietenos pentru optimizare SEO? Lăsați un comentariu pentru a vă împărtăși experiența dvs.

Lasă un comentariu